Sjuka familjen

Ibland känns det som om ingen annan är så mycket sjuka som vi... Elise börjar äntligen tillfriskna från ännu en runda med feber, hosta och superduperförkylning. Imorgon är det åter dags för förskolan!

Då blir jag sjuk.... igen! Jag har haft lite ont i örat i ett par dagar nu, sen inatt har det varit olidligt så det var jag som behövde uppsöka läkare idag.

Diagnos: Inflammation i hörselgången

Enligt läkaren är en öroninflammation ingenting jämfört med detta, om man nu jämför hur ont det gör.
Strax efter hemkomsten från vårdcentralen ringer jobbet och undrar om jag kommer imorgon.
Ja, svarar jag. Det har jag tänkt. Barnen är friska nu men jag är det inte så jag vet inte hur länge jag stannar...
Hur kul är det att säga dessa ord efter att ha varit hemma i tre dagar med en sjuk dotter?
Jag kan ju omöjligt garantera att jag stannar hela dagen. Allt beror ju på hur ont jag har, om medicinen börjat verka och hur jag fixar ljudnivån med mitt onda öra.

Håll tummarna för att det blir en heldag på jobb imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0