Knasiga regler!?

Att jag var lite mindre yr igår var ju väldigt positivt, synd det inte höll i sig bara.
Pratade med läkaren i förmiddags och hon sjukskrev mig och sa att jag måste vila lite, ta min medicin och att jag skulle lämna barnen på förskolan.
Hur 17 ska jag kunna göra det när Bjuvs kommun bestämt att om föräldern är sjuk får barnet vara på förskolan mellan 9-14. Punkt!
Är man yr som jag då är sätter man sig inte gärna i bilen för att lämna och hämta dem. Kevin ska dessutom hämtas långt ute i skogen vilket innebär längre körsträcka samt även en kort skogspromenad.... härligt som bara den i vanliga fall men när man mår som jag är det inte så kul.
Kontentan blir då att barnen får vara hemma med mig. Jag har dem gärna hemma men det hade varit skönt att få lite vila också.

Kommunen säger i och för sig att du kan få ha barnen längre tider om en läkare skriver ut ett intyg på att du inte kan ta hand om dina barn på grund av sjukdomen.
Jag pratade med läkarna om detta när jag var gravid med Elise eftersom jag behövde ett sådant intyg när jag hade min foglossning. Det svar jag fick från dem var att sådana intyg får de inte lov att skriva ut, de har fått tillsägelse speciellt att inte skriva ut dessa intyg. Det ingår tydligen inte i deras arbete (eller hur det nu var)
Hur f-n gör man då undrade jag ju självklart då när jag pratade med kommunen.
Ja du, fick jag till svar. Du får stå på dig och få ett intyg i alla fall... för ett sådant måste vi ha! :hmmm:
Jag kommer ihåg precis hur arg jag var just då.
Nu löste jag det genom att min gynläkare under graviditeten var privat och kunde således skriva ut detta intyg utan problem men han tyckte allt att det var konstiga regler.
Jag minns även att när jag pratade med kommunen om detta våren -08 sa de att de skulle se över reglerna och ha detta i åtanke. Man kanske skulle ringa och kolla om det blivit någon förändring i fallet.

Förskolan har iallafall inte meddelat något annat så jag tror att det ser likadant ut nu som då.

Fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0