Tihi

Satt och pratade med sjukvårdsrådgivningen igår när detta samtal mellan mig & sjuksköterskan utspelade sig. Lasse tar hand om Elise och hjälper oss med allehanda kommentarer och berättar om hur dagen varit.

S: -Har ni Ipren hemma kan ni kombinera flytande Ipren och Panodil för att få ner febern
J: -Nja, kanske men jag tror att den är för gammal
L:  -Vänta, jag hämtar den

Jag och Sjuksköterskan småpratar medan Lasse hämtar Iprenen. Han kommer med den och säger samtidigt:

L: -Jodå, vi har hemma
J: -Har den gått ut?
L: -Nä den stod ju i skåpet!

I detta läge skrattar både jag och sjuksköterskan i telefonen.

Är det en garanti att Iprenen inte har passerat bäst-före-datum om den står i skåpet?
Tillägg 18.05:
Eller får kanske Iprenflaskor ben och vandrar iväg av sig själv när den börjar bli gammal?

Kommentarer
Postat av: Vampi

hihiihihahahaha ja det ska han till det:)

2009-03-28 @ 20:21:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0