Kallt och varmt

Att man kan frysa så mycket och så länge är otroligt... jag har frusit oavbrutet sedan jag började jobba igen.
Idag kompade jag ut en halvtimme tidigare och kom hem lagom till Elise somnade. Eftersom vi knappast kunde bege oss någonstans just då kröp jag upp i soffan med en kopp kaffe och filten uppdragen till öronen.
Satt väl och smågnällde något om att det varit skönt med ett varmt, varmt bad, men se det går ju inte när blandaren är kass och bara häller ur sig småljummet vatten. :-(

Elise vaknade tillslut och vi packade in oss i bilen, åkte till Maxi och väl där blev jag äntligen varm. Att sjala en 8 månaders bebis kan bli ganska varmt men både hon och jag mös i fulla drag.
Därefter bidde det en varm korv i kafeterian, fast den bidrog knappast till någon inre värme hos mig.

Sen var det äntligen dags att bege sig tvärs över vägen till Bauhaus för att äntligen inhandla den där blandaren.
Lasse håller just nu på att sätta den på plats vid badkaret så snart kan jag få ett hett efterlängtat bad!
Tjoho!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0