Intensiv förmiddag

Dagen började lugnt med att Elise började småsnacka vid 8-tiden, hon snurrade runt och grejade en del i sängen innan hon klättrade upp på mig och gurglade fram ett hej! Ljuvligt sätt att bli väckt på... :heart:
Vi gick ner, fixade välling och hade det allmänt mysigt när storebror kom ner och satte sig och mös tillsammans med oss i soffan. Jag gick efter en stund till datorn och kollade min mail men det skulle jag ju aldrig ha gjort... även om jag ser soffan med båda barnen i från datorn så hjälper ju inte det när soffan helt plötsligt bara innehåller ett barn!
Det andra kasade ner och slog sig i bordet och fick ett läskigt jack bredvid ögat! Det gick aldrig riktigt hål på det men blodet sipprade sig lite försiktigt ut...
Telefonsamtal till vårdcentralen som sa: Kom med en gång!  In med båda barnen i bilen, full fart iväg, Elise fick tejp på såret... snacka om att pulsen var hög och fuktigheten i pannan var något större än vanligt.
Den lilla oturstjejen verkade inte så bekymrad över vad som hänt utan lullade runt inne på vc och var tvungen att utförska alla skrymslen och vrår hon kunde hitta.
Efter att besöket på vc var avklarat körde vi till macken för att handla frukostbullar. Varken jag eller Kevin hade hunnit få någonting i oss än... bullar och mjölk inhandlades när Elise blev förälskad... i denna...
Så söt så... så den fick följa med hem och ska bo i vår rabatt sen är det tänkt.

Bullarna äts snabbt upp och Elise plockar fram sina nya kritor och börjar bita på dem och slå dem mot golvet.
För att skydda golvet placerar jag barn och kritor i köket för att se vad det kan bli för resultat.

Först avsmakas kritorna för att kolla kvaliteten


Efer kvalitetskontrollen provas de på pappret


resultat:                  
Elise allra första teckning



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0