Arg och ilsk men nöjd!

Har idag blivit behandlad på ett oprofessionellt sätt av en instans som man ska kunna lita på.
Jag blev ledsen, svor, pratade med Lasse, gnällde för den som ville höra.... insåg att det hjälper ju för 17 inte ett dugg.

Tog därför kontakt med någon som var högre upp i hierarkin, berättade vad jag varit med om, berättade vad som sagts både av mig och den person som sårade mig.

Jag blev lyssnad på!
Någon som faktiskt kan göra något åt saken lyssnade på mig, höll med om att det som hänt inte gått riktigt rätt till samt lovade att hålla öron och ögon öppna gentemot den som var otrevlig mot mig.
Jag bad om sekretess och att inget skulle nämnas för personen i fråga eftersom jag tror att det kan skada våra eventuella framtida möten. Detta utlovades men det sades att dennes närmste chef skulle bli varskodd så att ögon och öron kan öppnas för att förhindra att det händer igen.

Kontentan: Det hjälper inte att gnälla & skälla för vänner och bekanta. Gör något åt saken istället och jag lovar att du känner dig mer nöjd och tillfreds. Även om det kanske inte händer något så har du iallafall försökt göra något åt det som du anser vara fel!!!

Kommentarer
Postat av: Nina

Skönt att du blev bemött på det viset! Tyvärr är det ju inte alltid det funkar så, när jag blev ruskigt dåligt bemött (som vanligt på barnens dagis......) och ringde upp personens chef för att ta upp det med henne fick jag inget bra gensvar. Hon var snarast sur för att jag ringde.....

2009-07-09 @ 13:22:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0