Vilken dag!

Gårdagen var kaosartad... på morgonen funderade jag på om vi kanske skulle ta och åka till Lund och hälsa på mormor men det kändes som om det företaget skulle bli för mäktigt för trötta mig. Snacka om att jag ångrar mig... dagen hade blivit MYCKET enklare om jag tagit mig orken att åka.

Halv 11 drattar Elise med ansiktet före i golvet med den påföljden att blodet forsade. Panik!!! Man kan ju tro att när det är andra barnet är man liiite lugnare iallafall men icke...
Jag började snabbt undersöka varifrån allt det där röda kom ifrån och konstaterade ganska snabbt att det var från munnen. Men tro inte att jag fick tillåtelse att kolla hur det såg ut, hon knep ihop ordentligt och vägrade visa sin oroliga mamma hur det såg ut. När det fortfarande blödde en halv timme efter ringde jag till vårdcentralen och fick en tid till
kl.13.oo
12.20 hade det slutat blöda och "Floppis" hade somnat så jag ringde tillbaka till vc för att kolla om det var nödvändigt att komma in...  jo, det tyckte de så det var bara att väcka henne igen och packa på alla kläder på två trötta ungar och pallra sig iväg.
Väl där så kommer sköterskan fram och pratar lite, tittar frågande på mig och undrar: Skulle inte du komma in i förmiddags och ta blodtrycket?
Det hade jag totalt glömt bort! Hur 17 kunde jag glömma det? Det är ju superviktigt att det kollas om det sjunkit än... gaaahh!
Jaja, lilltjejen blev kollad av läkaren som sa att det inte var någon fara men att vi skulle hålla koll på tänderna när de kom upp så att allt såg ok ut.

När vi väl var hemma igen och allt lugnat ner sig kom jag på att jag kanske skulle anmäla detta till försäkringsbolaget. Sagt och gjort, jag ringde upp dem och berättade vad som hänt. En av de första frågorna jag fick då var:
Har hon varit hos tandläkaren?

Tandläkaren? Har inte ens haft en tanke på att vi kanske skulle åka dit med henne, hon har ju inga tänder! :-D
Jaja, det var bara att ringa till tandläkaren och vi fick tid 50 minuter senare så det var bara att börja om proceduren med kläder... tur att Lasse kommit hem från jobb då.

Bilen packas med 2 barn, 1 sambo och mig själv och så far vi mot Bjuv. Väl framme hos tandläkaren skulle det fyllas i papper och då kom onekligen en massa leenden och småfniss. Vilket yrke fyller jag i? Miniterrorist, sjalbarn, gullunge eller vad ska man hitta på.... följdaktligen lämnades måååånga rutor oifyllda. :D
Lilltjejen är ju bara 7 månader gammal och nog för att hon är väldigt aktiv och företagsam så har hon faktiskt inte valt yrke än. *s*

Tandläkaren känner och tittar men kan ju självklart inte säga så mycket om det utan vi får ha koll när de små vita sakerna ploppar fram. Däremot tycker han det är jättebra att ha en anteckning om det i hennes journal.

Lilltjejen 7 månader gammal har redan journal hos tandläkaren!

Kvällen avslutades med 2 sovande barn i soffan, 1 sambo vid datorn och mig spelandes Need for Speed....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0