Sömn?!

Jaha, då sitter man här i soffan igen... varför ska det där med sömn vara så svårt?
Minsta lilla ljud Elise ger ifrån sig och jag vaknar med en gång och kan omöjligt somna igen.
Tanken är ju att jag ska försöka lära mig somna vidare och Lasse ska lära sig vakna när lillfloppis börjar gny och greja.... det går visst inte så bra!
Jag vaknar och ligger och lyssnar på henne en stund, puttar lite försiktigt på L som vänder sig om och sover vidare. Nästa gång puttar jag lite hårdare och en ny vändning är på gång men ingen ansats till att gå upp.
Jag är nu klarvaken och lite smått irriterad, går upp, stoppar in nappen, plockar bort katten som placerat sig nere i fotänden på spjälsängen och går och lägger mig igen.
Snurrar & vrider på mig en stund i förhoppning om att sömnen kanske ska infinna sig men icke.... L har börjat snarka! Puttar försiktigt på honom så han vänder sig om, snarkandet börjar igen och jag puttar åter lite försiktigt på honom och så fortsätter det en bra stund innan jag lackar ur.
Stackars Lasse har inte en aning om vad som hänt utan vaknar med en ilsken bålgeting brevid sig som bara murrar och tjurar.
Snarkade jag? frågar han
Ja, galet mycket! blir mitt svar och sen fortsätter jag förebrå honom för att han inte vaknar av Elise bökande och stökande
Stackarn är helt utsatt och har inte en chans att försvara sig mot denna trötta och irriterade sambo.

Det enda jag lyckats åstadkomma i denna situatiom är skuldkänslor hos en intet ont anande sambo och en irritation och sömnlöshet hos mig. På vilket sätt kan det vara bra och varför fortsätter jag på detta vis natt efter natt? :(

Anledningen till att vi försöker genomföra detta nattskiftsbyte är för att jag ska börja jobba nästa vecka och då är det min tur att få sova på nätterna.

Den stora frågan jag har nu är om det kanske trots allt inte är bättre att jag fortsätter ta nätterna för att slippa denna irritation, för den är ju egentligen ganska löjlig och det är ju faktiskt den som orsakar min sömnbrist!
Jaja, det tål att tänkas på... vi hittar säkert en bra lösning tillslut!


Kommentarer
Postat av: Lollo

Viste inte att du också hade det :)

Då får jag ju gå in & läsa din med så klart :)

2009-02-13 @ 16:31:24
URL: http://louiiiiiise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0