Undrar lite...

Jag har haft problem med magen och varit på akuten två gånger de senaste två veckorna. Båda gångerna har de kollat mitt blodtryck med en sån där maskin och båda gångerna har det varit högt. Igår kväll var det riktigt högt... 180/111....

Jag tog kontakt med vårdcentralen i morse för att be dem ta ett nytt tryck på mig för att kolla.
De säger då att den maskinen de använder på akuten brukar visa fel och att jag ska komma in och ta ett nytt tryck.
Har precis kommit därifrån med ett bt på 130/80... perfekt med andra ord!

Varför används dessa maskiner på akuten om de nu visar så otroligt fel???
Varför kan inte de som alla andra ta ett manuellt tryck? Det tar ju inte mycket längre tid... *funderar*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0