Tillskott i familjen

Den 7/7-2008 föddes en liten tjej som fick namnet Elise.
Elise är en mycket ung dam med otrolig vilja och en målmedvetenhet utan dess like...
Ingenting känns omöjligt för denna lilla tjej.

 

Att hon ger sin mor fler gråa hår är ju något jag bara får stå ut med. Det är väl därför hårfärg uppfanns?

Storebror har hunnit bli 4 år gammal och det var med ett leende jag läste mina gamla inlägg om honom här. Tänk så otroligt fort tiden går och alla de där småsakerna som man aldrig trodde man skulle glömma läggs ganska snabbt långt bak i hjärnan och försvinner för alltid om det inte plockas fram med jämna mellanrum.
Dammsugningsproceduren vi hade var en sådan sak som jag totalt glömt bort men när jag läste om det log jag för mig själv och tänkte: Ja just det, så var det ju. Hur kunde jag glömma det??

Tänk så viktigt det är att skriva ner alla sådana roliga detaljer som annars glöms bort.

Jag önskar att min mamma gjort det... tänk om man kunde gå till hennes anteckningar för att kolla vad jag gjorde vid en viss ålder och hur hon hanterade det. Alla de småsaker som kanske inte känns så viktiga just då men som blir viktiga för någon annan längre fram.
Jag har skrivit dagbok under båda mina graviditeter och dessa vårdas nu ömt. Min dotter kanske får nytta av dem den dagen hon är gravid och kommer med 1000 frågor angående hur jag hade det, hur jag mådde mm...

Tanken är att denna sida kanske kan bli min lilla dagbok där det skrivs in lite kul och mindre kul saker som händer.

Mitt minne i cybervärlden som jag kan återkomma till om några år och åter få säga:
Ja just det, det var så det var! :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0